Трансформація педагогічних ідей В. О. Сухомлинського в роботі з педагогічним колективом


Педагогічні читання на тему:"Стежинами любові і добра"

               Педагоги використовують педагогічну спадщину Василя Сухомлинського як важливу складову підвищення рівня професійної компетентності. Традиційними формами методичної роботи, що забезпечують ознайомлення учителів із напрацюваннями видатного педагога, є конференції, проблемні семінари, семінари-практикуми. Так, із метою поглиблення та систематизації знань учителів із означеного аспекту проведено:
- круглий  стіл з теми «Роль учителя у справі формування особистості учня через гуманізацію навчально-виховного процесу»;
- проблемний стіл «Гуманізація навчально-виховного процесу на основі ознайомлення з національною культурою, народними традиціями, фольклором України»; 
- педагогічні читання «Проблеми гуманізації в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського»;
- педагогічний турнір «Від авторитарно караючої педагогіки до педагогіки співробітництва»;
- конференція «Стежинами любові і добра».
               Щороку у школі проводиться Тиждень, присвячений пам’яті Василя Сухомлинського, у ході якого вчителі діляться своїми досягненнями у вивченні та впровадженні в практику роботи педагогічних ідей Василя Олександровича (додаток 2). У школі налагоджено випуск  методичних бюлетенів:
- «Як учити своїх вихованців виховувати самих себе»  (поради педагогам на основі книги В. О. Сухомлинського «Сто порад вчителеві»);
- «Все шкільне життя повинно бути пройняте духом гуманності» 
     В. О. Сухомлинський;
- «Погляди В. О. Сухомлинського на процес шкільного навчання»;
-  «В. О. Сухомлинський про моральне виховання» (додаток 3).
Учителями школи розроблено та випущено збірку з  розробками уроків мислення серед природи.
               Упродовж останніх років були проведені педагогічні ради з такої тематики:
- «Трансформація гуманістичних ідей В.О.Сухомлинського в сучасній школі»;
- «Про роботу педагогічного колективу з розвитку розумових здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури»;
- «Удосконалення роботи класоводів щодо гуманізації навчально-виховного процесу»;
- «Реалізація ідей В.О.Сухомлинського про захист життя дітей, збереження й зміцнення їхнього здоров’я, фізичний розвиток»;
     -  «Формування гуманної особистості»; 
     -  «Робота педагогічного колективу з удосконалення національно – 
патріотичного виховання школярів на основі творчого впровадження педагогічної спадщини  В.О. Сухомлинського»;
- «Реалізація ідеї захисту дитини в практиці роботи педагогічного колективу на основі педагогічної спадщини Василя Сухомлинського».
               На засіданнях методичного об’єднання розглядалися питання «Шляхи здійснення гуманізації предметів гуманітарного циклу в світлі трансформації ідей В.О. Сухомлинського», «Здійснення індивідуального підходу до учнів у процесі навчання та виховання на основі педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського». «Розвиток здібностей учнів, формування у них високої пізнавальної культури на основі впровадження в практику роботи педагогічних ідей В.О. Сухомлинського», «В.О. Сухомлинський про стимулювання в учнів позитивного ставлення до навчання», «Сучасний урок в умовах демократизації і гуманізації на основі творчого використання педагогічних ідей В.О. Сухомлинського», «Василь Олександрович Сухомлинський про роль домашніх завдань у навчально-виховному процесі».


Засідання педагогічної ради під голубим небом за наслідками роботи над науково-методичною проблемою

               Педагогічний колектив дійшов висновку, що треба не просто запозичувати досвід, а творчо переосмислювати ідеї на основі власних здобутків.






Немає коментарів:

Дописати коментар